dimecres, 21 d’agost del 2013

ELS ESTATUTS DELS TRILERS (II)




Entrem a valorar les modificacions previstes dels estatuts. Un resum de les mateixes es troven el següent enllaç: Proposta de Reforma Estatutària 2013

En els joc dels trilers, les primeres jugades es solen fer a càmera lenta i sense trampes per intentar captivar al jugador. El mateix passa amb els nous estatus, una ràpida lectura del mateix, ens fa pensar, que es realitzaran millores per fer del Barça un club més transparent i participatiu. En canvi si llegim la lletra petita ens adonem que tot plegat és una posada en escena, publicitat enganyosa, molt típica de les companyies de serveis telefònics. Un cop s’entra en detall en el redactat dels nous articles, un s'adona que no canvia res, que tot està sota control de la directiva de torn, i el soci al final no pinta gran cosa. Posem exemples.:

1.- Una de les modificacions que haurien de ser més importants, és la següent:
    Es regulen mecanismes de participació directes del socis i sòcies, a través d'instruments com els fòrums de debat i la realització de consultes vinculants en aquells temes d'especial transcendència per a la vida del club - Art 13  

Article 13è. Mecanismes de participació directa dels socis
Amb l'objectiu de fomentar la transparència, la participació, incrementar la qualitat
democràtica i millorar les relacions entre els socis i els òrgans de govern del Club,
s'estableixen els mecanismes de participació directa següents:

a) La Junta Directiva podrà utilitzar els mitjans informàtics i telemàtics que tingui al seu abast per crear un espai per fer enquestes, obrir fòrums de debat, així com qualsevol procediment telemàtic que permeti conèixer l’'opinió dels socis sobre qüestions d'interès que afectin a la vida del Club, als efectes merament consultius. Així mateix, podrà utilitzar aquests mitjans per posar a disposició dels socis tota aquella informació que pugui ser d'interès per a aquests, així com aquella informació que es sol·liciti amb més freqüència.

b) Respecte a qüestions d'especial transcendència es podrà regular el procediment
de consulta als socis. El resultat de la mateixa tindrà efectes vinculants. La iniciativa d'aquest procediment correspon a la Junta Directiva o l'Assemblea General en funció de les seves respectives competències….

Una presa de pèl!!! S'intenta fer veu-re que el soci pot tenir iniciatives per fer aportacions de debat al club, i resulta que qui té la potestat d'emprendre els mecanismes de participació és la junta directiva. Resumint, qui CONTROLA quin, com i quan ha de ser el debat, les consultes i la participació és la JUNTA DIRECTIVA de torn. En cap moment es fa menció dels mecanismes que pot tenir el soci (que no la junta directiva o l'assemblea) per fomentar la transparència i participació.

2.- Assemblea:  

Aquest capítol és bàsic, ha quedat contrastat al llarg de les darreres dècades, que l'actual composició i funcionament de l'Assemblea no és representativa de la realitat de la gran massa social blau-grana. En totes les directives, l'assemblea ha estat SEMPRE un instrument al servei de la directiva de torn. Qui vulgui negar aquesta realitat, té una molt baixa valoració de la democràcia. Exemples en trobem molts, un dels més significants és el següent:
Vot de censura 2008 contra el president Laporta, més d'un 60% dels socis van votar a favor de la moció de censura, tot just dos mesos després, l'Assemblea  general de compromissaris aprovava una moció de confiança al president Laporta sense excessius problemes.

Durant tota la historia, únicament una proposta feta per la directiva, no va tenir el suport dels compromissaris, totes les altres, han tingut SEMPRE el suport de l'Assemblea, fet que indica que el poder ha utilitzat l'assemblea pels seus interessos.

Per tant, és imprescindible, una modificació valenta i decidida de l'Assemblea. Tant de la composició, com del funcionament de la mateixa. No es poden fer petits “pedaços” intranscendents per fer veu-re que s'ha intentat ser més democràtic. Esperàvem molt més de Juanma Trayter i la comissió dels nous estatuts, off de record explicaven una cosa i a l'hora de la veritat, amb perdó, s'han “cagat”.

Exemple:

a) La composició de l'Assemblea General ha de respectar els principis de representació democràtica i proporcionalitat respecte al nombre de socis i de no discriminació per raó de sexe

Es modifica la composició de l'Assemblea. El gruix de compromissaris és escollit per sorteig entre els socis majors d'edat amb més de cinc anys d'antiguitat. També formaran part de la mateixa tots els presidents de les federacions territorials de penyes escollits democràticament; i es suprimeixen els 25 socis designats per la Junta Directiva (art. 23.1).

Una representació dels socis del 2,5% escollits per sorteig de forma aleatòria entre els majors d'edat amb més de cinc anys d'antiguitat i que no tinguin suspesa la condició de soci…”

Els compromissaris han de tenir més de cinc anys d'antiguitat. Lamentablement és cau en una discriminació. Un dels fonaments de la democràcia, el principi de l'igualat, ens el carreguem amb aquesta normativa, ridícula, sectària i discriminatòria. Qui és més barcelonista, el soci tribuneru de tota la vida, o el jove que acaba de fer-se soci i no para d'animar l'equip durant tot el partit? La resposta és evident, ni un ni l'altre. Els estatuts no han de repartir carnets de més barcelonistes en forma de compromissaris

b) Bona iniciativa de treu-re els 25 compromissaris escollits a dit per la directiva.

Lamentablement, un altre cop, aquesta bona iniciativa queda desactivada amb l'accés a la condició de compromissaris dels presidents de les federacions territorials de penyes.  En els anys del nunyisme, les penyes eren un dels nuclis durs de suport a la directiva, controlades de manera efectiva des de la institució  a canvi molts cops de privilegis i entrades preferencials. Col·locar als presidents de les federacions territorials de penyes dins l'Assemblea de Compromissaris, és propi dels anys més obscurs de la historia de l'antic regim

Es modifica la composició de l’'Assemblea. El gruix de compromissaris és escollit per sorteig entre els socis majors d'edat amb més de cinc anys d'antiguitat. També formaran part de la mateixa tots els presidents de les federacions territorials de penyes escollits democràticament; i es suprimeixen els 25 socis designats per la Junta Directiva (art. 23.1).

*Estatuts anteriors: L'antiguitat mínima dels compromissaris escollits per sorteig era d'un any, els presidents de les federacions territorials de penyes no formaven part de l'Assemblea hi havia 25 socis compromissaris, designats per la Junta Directiva
Actuació estel·lar dels trilers, “nada por aquí, nada por allí, donde está la bolita?” Trec els 25 compromissaris dels anteriors estatuts, faig veu-re que sóc transparent, però compenso col·locant els meus presidents de penyes. Cinisme pur i dur.

c) Composició de l'Assemblea , en formaran part: Article 23.1 "El 0,6% dels socis del Club amb més antiguitat que tinguin dret a vot."

Amb les xifres actuals de socis, el 0.6% dels socis correspondria aproximadament a 1000 compromissaris. Des del respecte més absolut als socis més antics del club, entenem que aquests haurien de tenir els mateixos privilegis dins l'Assemblea que qualsevol altre compromissari, a fi de d'exercir un dels principis més importants de la democràcia, el principi de la igualtat.

Mantenint els privilegis dels socis més antics, s'afavoreix a limitar que el club li costi evolucionar a la mateixa velocitat que ho fa la totalitat de la massa blau-grana, donat que el perfil dels socis més antics és un perfil més conservador, i molt recelós als canvis que una institució democràtica i moderna com el FC Barcelona necessita.

Demanem, per tant, valentia i sobretot IGUALTAT en la composició dels compromissaris de l'Assemblea, una reforma autèntica i no superficial del màxim òrgan representatiu dels socis, i així fer que sigui aquell òrgan de debat i decisió que realment representi en les mateixes proporcions totes les sensibilitats de la massa social del FC Barcelona.

És necesari molta més valentia, fermesa, transparència i participació. Prou d'enganys, mitges veritats, mentides i focs pirotècnics que convertiran els estatuts del club, en els estatuts dels trilers.

- - - - - 

El president de la comissió dels nous estatuts, el catedràtic J.M Trayter col-laborant en una reunió de l'associació que ha participat en la majoria de denúncies contra Jan Laporta, i implicant-se en la denúncia d'inhabilitació contra l'ex-president. Cadascú valori la moralitat i el doble joc d'aquesta actuació i alhora sigui un dels actors principals dels nous estatuts, designat a dit per la directiva de Sandrinho




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

.