Entrem a valorar les modificacions previstes dels estatuts. Un resum de les mateixes es troven el següent enllaç: Proposta de Reforma Estatutària 2013
En
els joc dels trilers, les primeres jugades es solen fer a càmera
lenta i sense trampes per intentar captivar al jugador. El mateix
passa amb els nous estatus, una ràpida lectura del mateix, ens fa
pensar, que es realitzaran millores per fer del Barça un club més
transparent i participatiu. En canvi si llegim la lletra petita ens
adonem que tot plegat és una posada en escena, publicitat enganyosa,
molt típica de les companyies de serveis telefònics. Un cop s’entra
en detall en el redactat dels nous articles, un s'adona que no
canvia res, que tot està sota control de la directiva de torn, i el
soci al final no pinta gran cosa. Posem exemples.:
1.-
Una de les modificacions que haurien de ser més importants, és
la següent:
Es
regulen mecanismes de participació directes del socis i sòcies, a
través d'instruments com els fòrums de debat i la realització
de consultes vinculants en aquells temes d'especial
transcendència per a la vida del club - Art 13
Article
13è. Mecanismes de participació directa dels socis
Amb
l'objectiu de fomentar la transparència, la participació,
incrementar la qualitat
democràtica
i millorar les relacions entre els socis i els òrgans de govern del
Club,
s'estableixen
els mecanismes de participació directa següents:
a)
La
Junta Directiva
podrà
utilitzar els mitjans informàtics i telemàtics que tingui al seu
abast per crear un espai per fer enquestes, obrir fòrums de debat,
així com qualsevol procediment telemàtic que permeti conèixer
l’'opinió dels socis sobre qüestions d'interès que afectin a la
vida del Club, als efectes merament consultius. Així mateix, podrà
utilitzar aquests mitjans per posar a disposició dels socis tota
aquella informació que pugui ser d'interès per a aquests, així
com aquella informació que es sol·liciti amb més freqüència.
b)
Respecte a qüestions d'especial transcendència es podrà regular
el procediment
de
consulta als socis. El resultat de la mateixa tindrà efectes
vinculants. La
iniciativa d'aquest procediment correspon
a
la Junta Directiva o l'Assemblea General
en
funció de les seves respectives competències….
Una
presa de pèl!!! S'intenta fer veu-re que el soci pot
tenir iniciatives per fer aportacions de debat al club, i resulta que
qui té la potestat d'emprendre els mecanismes de participació és
la junta
directiva. Resumint,
qui CONTROLA
quin,
com i quan ha de ser el debat, les consultes i la participació és
la JUNTA
DIRECTIVA de
torn. En cap moment es fa menció dels mecanismes que pot tenir el
soci (que no la junta directiva o l'assemblea) per fomentar la
transparència i participació.
2.-
Assemblea:
Aquest
capítol és bàsic, ha quedat contrastat al llarg de les darreres
dècades, que l'actual composició i funcionament de l'Assemblea
no és representativa de la realitat de la gran massa social
blau-grana. En totes les directives, l'assemblea ha estat SEMPRE un
instrument al servei de la directiva de torn. Qui vulgui negar
aquesta realitat, té una molt baixa valoració de la democràcia.
Exemples en trobem molts, un dels més significants és el següent:
Vot
de censura 2008 contra el president Laporta, més d'un 60% dels
socis van votar a favor de la moció de censura, tot just dos mesos
després, l'Assemblea general de compromissaris aprovava una
moció de confiança al president Laporta sense excessius problemes.
Durant tota la historia, únicament una proposta feta per la directiva, no va tenir el suport dels compromissaris, totes les altres, han tingut SEMPRE el suport de l'Assemblea, fet que indica que el poder ha utilitzat l'assemblea pels seus interessos.
Per tant, és imprescindible, una modificació valenta i decidida de l'Assemblea. Tant de la composició, com del funcionament de la mateixa. No es poden fer petits “pedaços” intranscendents per fer veu-re que s'ha intentat ser més democràtic. Esperàvem molt més de Juanma Trayter i la comissió dels nous estatuts, off de record explicaven una cosa i a l'hora de la veritat, amb perdó, s'han “cagat”.
Exemple:
a) “La
composició de l'Assemblea General ha de respectar els principis de
representació democràtica i proporcionalitat respecte al nombre de
socis i de
no discriminació per raó de sexe
Es
modifica la composició de l'Assemblea. El gruix de compromissaris
és escollit per sorteig entre els socis majors d'edat amb
més de cinc anys d'antiguitat.
També
formaran part de la mateixa tots els presidents de les federacions
territorials de penyes escollits democràticament; i es suprimeixen
els 25 socis designats per la Junta Directiva (art. 23.1).
Una
representació dels socis del 2,5% escollits per sorteig de forma
aleatòria entre els majors d'edat amb més de cinc anys
d'antiguitat i que no tinguin suspesa la condició de soci…”
Els
compromissaris han de tenir més de cinc anys d'antiguitat.
Lamentablement és cau en una discriminació. Un dels fonaments de la
democràcia, el principi de l'igualat, ens el carreguem amb aquesta
normativa, ridícula, sectària i discriminatòria. Qui és més
barcelonista, el soci tribuneru de tota la vida, o el jove que
acaba de fer-se soci i no para d'animar l'equip durant tot el
partit? La resposta és evident, ni un ni l'altre. Els estatuts no han
de repartir carnets de més barcelonistes en forma de compromissaris
b) Bona
iniciativa de treu-re els 25 compromissaris escollits a dit per la
directiva.
Lamentablement,
un altre cop, aquesta bona iniciativa queda desactivada amb l'accés
a la condició de compromissaris dels presidents de les federacions
territorials de penyes. En els anys del nunyisme, les penyes
eren un dels nuclis durs de suport a la directiva, controlades de
manera efectiva des de la institució a canvi molts cops de
privilegis i entrades preferencials. Col·locar als presidents de les
federacions territorials de penyes dins l'Assemblea de
Compromissaris, és propi dels anys més obscurs de la historia de
l'antic regim
Es
modifica la composició de l’'Assemblea. El gruix de compromissaris
és escollit per sorteig entre els socis majors d'edat amb més de
cinc anys d'antiguitat. També
formaran part de la mateixa tots els presidents de les federacions
territorials de penyes escollits democràticament;
i
es suprimeixen els 25 socis designats per la Junta Directiva (art.
23.1).
*Estatuts
anteriors: L'antiguitat mínima dels compromissaris escollits per
sorteig era d'un any, els
presidents de les federacions territorials de penyes no formaven part
de l'Assemblea hi
havia 25 socis compromissaris, designats per la Junta Directiva
Actuació
estel·lar dels trilers, “nada por aquí, nada por allí, donde
está la bolita?” Trec els 25 compromissaris dels anteriors
estatuts, faig veu-re que sóc transparent, però compenso col·locant
els meus presidents de penyes. Cinisme pur i dur.
c) Composició de l'Assemblea , en formaran part: Article
23.1 "El 0,6% dels socis del Club amb més antiguitat que tinguin dret a
vot."
Amb
les xifres actuals de socis, el 0.6% dels socis correspondria
aproximadament a 1000 compromissaris. Des del respecte més absolut
als socis més antics del club, entenem que aquests haurien de tenir
els mateixos privilegis dins l'Assemblea que qualsevol altre
compromissari, a fi de d'exercir un dels principis més importants
de la democràcia, el principi de la igualtat.
Mantenint
els privilegis dels socis més antics, s'afavoreix a limitar que el
club li costi evolucionar a la mateixa velocitat que ho fa la
totalitat de la massa blau-grana, donat que el perfil dels socis més
antics és un perfil més conservador, i molt recelós als canvis que
una institució democràtica i moderna com el FC Barcelona necessita.
Demanem,
per tant, valentia i sobretot IGUALTAT en la composició dels
compromissaris de l'Assemblea, una reforma autèntica i no
superficial del màxim òrgan representatiu dels socis, i així fer
que sigui aquell òrgan de debat i decisió que realment representi
en les mateixes proporcions totes les sensibilitats de la massa
social del FC Barcelona.
És necesari molta més valentia, fermesa, transparència i participació. Prou d'enganys, mitges veritats, mentides i focs pirotècnics que convertiran els estatuts del club, en els estatuts dels trilers.
- - - - -
El president de la comissió dels nous estatuts, el catedràtic J.M Trayter col-laborant en una reunió de l'associació que ha participat en la majoria de denúncies contra Jan Laporta, i implicant-se en la denúncia d'inhabilitació contra l'ex-president. Cadascú valori la moralitat i el doble joc d'aquesta actuació i alhora sigui un dels actors principals dels nous estatuts, designat a dit per la directiva de Sandrinho
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
.